Bel ağrılarında robotik lazer tedavisi

Robotik lazer tedavisi bel ağrılarında herhangi bir cerrahi gerektirmemesi, uzun süre ilaç kullanımının olası yan etkilerinden kaçınma gibi avantaj sağlar.  Bel fıtığı ameliyatsız tedavi yöntemlerinde robotik lazer tedavisi girişimsel olmayan bir işlemdir. Robotik lazer tedavisi bel fıtığında kullanıldığı gibi bel boyun fıtığı ameliyatsız tedavi kullanılmaktadır. Dokuya herhangi bir girişim olmadan, temas olmadan uygulanması önemli bir avantajdır. Diğer ameliyatsız tedavilerine göre neredeyse hiçbir riski yoktur. Bir masajdan, kremden daha güvenli bel fıtığı ameliyatsız tedavi yöntemidir.

İnsanların yüzde sekseni hayatın bir bölümünde bel ağrısı çekmektedir. Bunların yüzde 20 si ciddi bel ağrıları olabilmektedir. Bunların tedavisi ilaç tedavileri, fizik tedavi bazı hastalarda cerrahi müdahale gibi tedavi yöntemleri bulunmaktadır.

View this post on Instagram

A post shared by Op Dr Übeydullah Sevgili (@opdrubeydullahsevgili)

Robotik lazer tedavisi

Robotik lazer tedavisinin faydaları ağrının azaltılması, fonksiyonların artırılması ve dokunun yenilenmesi yer alır. bu prosedür uygulanan hastada potansiyel bir risk oluşturmamaktadır. Diğer minimal girişimsel yöntemlerden nokta atışı transforaminal enjeksiyon yöntemleri, bel fıtığı regresyon tedavileri ile kombine edilebilir.

Robotik lazer tedavisi için uygun hastalar kimlerdir? Robotik lazer tedavisinin herhangi bir yan etkisi var mıdır?

Ameliyatsız bel fıtığı tedavi yöntemleri teknolojinin gelişmesi ile daha başarılı sonuçlar elde etmek mümkündür. Hastaların cerrahi olmadan vücut bütünlüğü bozulmadan ağrılarından kurtulması hasarlı dokunun iyileşmesi olabilmektedir. 2016 yılında yayınlanan bir yayına göre robotik lazer tedavisindeki düşük yoğunluklu lazer tedavisi hücre zarındaki reseptöre ve oradan hücrenin enerji merkezindeki mitokondriye mesajlar gönderiyor. Bu mesajlar hücreyi kontrol eden DNA ya ulaşıyor. Böylece hücrenin etkin bir şekilde çalışması sağlanıyor. Enerjisi yükselen ve bilgi alan hücreler daha iyi çalışırlar. Bu lazer ışınların etkilediği kemik, kıkırdak, kas, bağ ve hücrelerden oluşan dokulara fayda sağlamaktadır. Düşük yoğunluklu lazer tedavisi dokuyu lokal etkileyerek ve sistemik olarak kan ve akupunktur noktalarını etkileyerek iyileşme ve yenilenmesini sağlamaktadır.

Robotik lazer tedavisinin fizyolojik etkileri nelerdir?

Hücre zarının sağlığının artırılması

Kolajen üretiminin artırılması

Sağlıklı dolaşım için yeni damar oluşumunun artırılması

Bağışıklık sistemin desteklenmesi

Artan endorfin üretiminin artırarak ağrının kesilmesini sağlar.

Lenf drenajını artırarak toksin maddelerin uzaklaşmasını sağlar.

İnflamasyon azaltarak antioksidan madde üretimini artırarak doku iyileşmesini stimüle eder.

Düşük seviyeli lazerden gelen ışınları anormal çalışan hücreler emer.

Robotik lazer tedavisinde yapılan bilimsel çalışmalar

Robotik lazer tedavisi hakkında doku iyileşmesi, ağrı giderilmesi, fonksiyonların artırılması ve sinir iyileşmesi alanında çalışmalar bulunmaktadır. Düşük yoğunluklu lazer tedavisini iyileşmeyi doku yenilenmesini destekler. 2016 da düşük yoğunluklu lazer tedavisi hakkında yapılan meta analiz bel ağrılarında faydalı olduğunu buldu.

Robotik lazer tedavisi sinir ağrısının azaldığı ve sinir iyileşmesinin artırdığı göstermiştir. Robotik lazer tedavisinin sinir iyileşmesi üzerindeki hayvan deneylerinde gösterilmiştir. Hayvan deneylerinde tamir edilen sinirlerin düşük yoğunluklu lazer tedavisi ile daha hızlı iyileştiği gösterilmiştir. Spesifik olarak 880 dalga boyundaki lazer ışınların iyileşmeyi daha hızlandırdığı göstermiştir.

Fonksiyonel iyileşme üzerinde 2022 de yapılan bir meta analiz hem düşük yoğunluklu hemde yüksek yoğunluklu lazer tedavisinin spesifik olmayan kronik bel ağrısının ağrısını azaltıcı ve fonksiyonları artırdığı göstermiştir. Lazerin akupunktur da kullanımını destekleyecek yeterli kanıt bulamadılar.

Bel fıtığı ameliyatsız tedavi robotik lazer tedavisi

Robotik lazer tedavisi bel fıtığın neden olduğu siyatik ağrısında çok tercih edilen bir tedavi yöntemidir. Bel fıtığı ameliyatsız tedavilerinde herhangi bir riski olmayan bir yöntemdir. Patlamış bel fıtıklarında diğer tedaviler nokta atışı tedavisi ve regresyon tedavileri ile kombine edilerek yapılabilir. Diğer bir hasta grubu Ameliyat sonrası nüks etmiş hastalarda robotik lazer tedavisi ağrının ödemin azalmasını sağlayabilir. Bel fıtığı robotik lazer tedavisi düşük yoğunluklu 808 ve 905 dalga boylarında lazer ışınları kullanır. 808 dalga boyundaki lazer devamlı dalgalı bir ışın sağlarken, Bunun yanında 905 dalga boyundaki lazer darbeli şekilde ışın göndermesini sağlar. 808 dalga boyundaki ışınlar derin dokulara geçerek ödemi azaltır inflamasyonu azaltır. 905 dalga boyundakiler derin dokulara geçerek ağrının hemen kesilmesini sağlar.

Robotik lazer tedavi hastaya özel programlarla yapılmaktadır. Bunlar hastanın kilosuna taranacak alanın büyüklüğüne hastalığın akut veya kronik olmasına bağlı olarak özel tedavi protokolleri sağlamaktadır. Bunun sayesinde hızlı bir şekilde hastaya özel program uygulamak mümkündür. Akut şikayetlerle gelen bacağa vuran bel ağrılarında 2-5 seans Kronik şikayetlerle gelen bel ağrılarında 8-12 seans tedavi gerekebilir. Diğer tedavilerle nokta atışı , regresyon tedavileri ile kombine edildiğinde sadece 1-2 seans yeterli olabilmektedir. Robotik lazer tedavisi hastanın bel ağrıları ilaçlar egzersizlerle geçmiyorsa ne kadar erken yapılırsa başarı oranı artar.